Ingyenes házhozszállítás         Tuning és fogyasztáscsökkentés 43.000 járműhöz         Kedvezményakciók
     Gyorskereső
Szűkítés   
Kulcsszó   
Felhasználó
Jelszó
Regisztráció Elfelejtette jelszavát?





 
Termék elméleti leírás
Kipufogó flexibilis csőtag

Sokan tán nem is ismerik, sokan, ha látják a kipufogó rendszerbe beépítve, nem is sejtik mekkora jelentőséggel bír. Pedig az autótípusok 90 %-nál létfontosságú alkatrész, és ennek megfelelően elengedhetetlen feladatai vannak:

  • meggátolja a kipufogó gázlengésekből adódó rezonancia visszajutását a motorba
  • minimálisra csökkenti a csőrendszer saját rezgéseit
  • a motor gumibakjain történő - akár 10 mm-es motorelmozdulást úgy kompenzálja, hogy a kipufogórendszer közel megőrizze nyugalmi helyzetét
  • a rendszer kisebb vagy közepes mértékű (alsó) mechanikai sérülése esetén meggátolja a törést, mintegy elnyelve az ütközést

Mindezekből következik, hogy hiánya esetén, mely napjaink autógyártásában már szinte kizárt, egy kevésbé komfortos, sérülékeny, rövidebb élettartamú kipufogó rendszerhez jutunk.

Kifejezetten igaz ez a növelt csőátmérőjű, nagyobb súlyú kipufogóvégekkel épített sportrendszerekre, ahol is nő a lengő tömeg, és a nagyobb gázsebességek miatt nőhet a rezonancia is.

Ezt egy megfelelő nyúlási és szögelfordulási tulajdonságokkal bíró flexibilis cső, minden esetben kiküszöböli. Fontos megjegyezni, hogy ez az elem a rendszer egyik legsérülékenyebb része, ezért a MAGNUM flexibilis cső felépítése eltér a hagyományostól. Minden gyártmányú flexibilis csőtag három alkotóból épül fel:

  • flexibilis (fém) harmonika cső
  • csatlakozó részek (csövek)
  • a rugalmasságot biztosító elem

Az első két tag szinte minden gyártónál megegyezik. A MAGNUM flexibilis cső itt csak egyetlen dologban tér el más gyártmányoktól:

A csatlakozó csövek is rozsdamentesek!

A nagy különbség azonban a rugalmasságot biztosító elem.

Általában a gyártók rozsdamentes alapanyagú keresztszövésű hálófonatot használnak, melynek lényege, hogy a hálók a keresztszövésnek köszönhetően hossz és oldalirányba nyúlni tudnak, de csak olyan mértékben és szögben, hogy a flexibilis cső működési hossza a megengedetten belül maradjon. Tehát a maximális nyúlás esetén a hálók kinyúlnak, de mivel a csőtag két végén ezek egy peremező fémgyűrű segítségével rögzítve vannak, a szövet meggátolja a belső fém harmonika további nyúlását.

Ha pedig a motor vagy a kipufogórendszer feszítése elmúlt, a háló rugalmasságánál fogva összehúzza a cső két végét.

A MAGNUM rozsdamentes edzett acélrugót használ a szöglefordulás és nyúlás biztosítására, egyúttal a túlzott hosszirányú megnyúlás lekorlátozására.

A rugós megoldás előnye:

  • a rugó minőségénél fogva több millió szét- és összehúzódásra képes, amely szinte korlátlan élettartamot biztosít
  • edzett, minőségi alapanyaga okán, a nagy hőterhelések illetve a nagy és gyors hőmérsékletváltozások nem változtatják meg állagát
  • mechanikai sérülés (szikla, padka, stb.) esetén nagyságrendekkel szívósabb, mint a hagyományos hálószövet
  • esetleges sérülés esetén a flexibilis csőtag komplett csere helyett, rugócserével, csekély költséggel állítható vissza eredeti állapotába
  • mivel a MAGNUM flexibilis cső fém harmonikáját 3 db rozsdamentes acélrugó veszi körbe, ezek a belső részt mindenképpen védik a sérüléstől, de akár 2 db rugó eltörése esetén is a hiba észrevételéig a csőtag hibátlanul dolgozik.
  • beszereléstől függetlenül, - mivel a szakszerűtlenség szinte kizárt - 12 hónap garanciát vállalunk rá
  • ára lényegesen a konkurens cikkek alá esik

 

Tulajdonságok:

  • anyaga: rozsdamentes acél
  • flexibilitás: 0-30 °
  • elaszticitás: 10 mm
  • kivitel: univerzális, hegesztendő csőkötéssel


Méretválaszték:

  • O45x160 mm x mm
  • O50x160 mm x mm
  • O50x200 mm x mm
  • O50x250 mm x mm
  • O60x160 mm x mm
  • O60x200 mm x mm
  • O60x250 mm x mm
  • egyedi igény szerint tetszőleges hosszban 20 db felett

Powered by MAGNUM tuning™  1994- 2014 .